tisdag 4 mars 2008

Vilken härlig vårdag!

I morse tänkte jag att nu var det visst vinter igen, termometern visade på 3 minus och isen satt som berget på framrutan. Men på förmiddagen blev det strålande solsken och termometern visade helt plötsligt tvåsiffrigt (visserligen i solen men ändå) så jag tog vagnen ner till byn för att uträtta ett par ärenden.
Tyvärr måste jag erkänna att det har inte blivit så många promenader med vagnen hittills. Mirinda dissade (likt sina syskon) liggvagnen helt och då försvinner genast tjusningen med det hela. Men nu tycker hon jättemycket om att åka vagn, både att sitta och studera omgivningen och att luta sig tillbaka och riktigt mysa.



I dag har hon matat fåglarna för första gången! Jag hade handlat några frallor till eftermiddagsfikat och när vi kom ner till ån och blev förärade ett besök av ett par befjädrade typer så kände jag att vi kunde avvara en. Om man har ett barn som är lite rädd för ankor eller om man själv tycker att de kan bli lite väl påflugna, kan jag varmt rekommendera ett ankbesök i Svängsta. Ankorna här har mycket mer integritet och håller sig på sin kant till skillnad från de närgångna kusinerna i Näsviken och Mörrum. Men de vågade norpa åt sig några flytande brödbitar och det kom faktiskt tre till efter en stund.



Mirinda tittade på med uppenbar förtjusning och ivriga försök att härma mina kwack-kwack-läten. Och så fick hon så klart festa på resten av frallan.



Efteråt gick vi en härlig promenad längs ån, Mirinda somnade gott i vagnen. Tyvärr fick det hela ett litet tråkigt slut då jag upptäckte att jag kört punktering på ena däcket. Jaha, det var det roliga liksom, vad gör man nu? Lämna in det hos en cykelverkstad eller?

3 kommentarer:

Liz sa...

nejmen vet du vad, Wilmer har med för första gången varit och hälsat på de närgångna ankorna här idag! :-) han va med förtjust o hade något förtjust läte för sig dock inte kvack kvack ljudet men ändå!

Liz sa...

förresten tråkigt med vagnen....mycket tråkigt... vet inte riktigt vad man gör men antar att de är nåt sånt man gör?

Anna sa...

Vad skoj! Vi får gå tillsammans nästa gång, Mirinda vill nog gärna hälsa på ankorna i Mörrum! Får fixa vagnen bara!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: