torsdag 6 mars 2008

Nya soffan

Måste bara visa upp den nya fina soffan.
Den kom ju förra onsdagen med lastbil hem till dörren. Det kan ju låta bekvämt, men det är IKEA vi pratar om. De bar in 4-5 stora paket och jag lovar, ingen människa hade kunnat gissa att det skulle bli en soffa av dem.
I torsdags eftermiddag började Per riva upp kartongerna och han blev inte glad när han snabbt förstod att han var tvungen att både klä den och bygga ihop den själv. Det tog ett par timmar + en kafferast samt en hel del svordomar som jag helst inte återger här. Jag var ju nyopererad, så jag satt mest bara och tittade på spektaklet.
Mirinda tyckte det var jättekul med en klätterställning i vardagsrummet.



Men väl på plats var alla glada och nöjda och dagen efter hittade jag den perfekta mattan till (på Asarumsmöbler), eller vad tycks?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Himla snyggt det blev :)
Känner igen det där med svordomar-IKEA, senaste var det en Billy-hylla som det var "helt" fel grejer i förpackningen- NOT, det slutade med att jag byggde den. Martin kräver dessutom att få vänta med att bygga i hop IKEA-grejer till helgen, så att han kan ta en öl å lugna nerverna :)

Anna sa...

Lisa:
Hahaha, och de där ska föreställa hantverkare?! Ja, jag säger då de...
Känner Martin igen min Per? Eftersom han är målare också tänkte jag, Per kände iaf igen honom :-)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: