lördag 29 mars 2008

Lördag kväll

Jaha, lördag kväll och påsklovet börja lida mot sitt slut. Lite snö ligger det kvar
här i Svängsta, men man kan inte åka pulka längre.

Igår hade jag en busy dag, var och kasterade Mr Muffins på förmiddagen. Under ingreppet passade jag på att besöka glasmästarfrun (tillika min "meditationskompis") och hämtade ut en spegel som jag hade lämnat in för ett bra tag sedan nu. Hon bjöd på kaffe och fika, trevligt. Sedan var det snabbt hem med katt och så göra lite lunch för att sedan bege sig till bilbesiktningen. Den gick igenom. Som väl var, hade känts extra surt annars efter att nyss ha lagt 15 000 kronor på bilskrället. (Lämnade in den i torsdags igen för någon grej som gick på ytterligare 3 500 kronor.)
Därefter hämtade jag Vilja i Mörrum och så åkte vi in med Liz och c/o en runda till stan, tog en fika där också såklart. Hämtade en inte alls hemlängtande son och så hem igen. Jag vet att jag halvt om halvt hade lovat mina arbetskamrater ett besök denna dag, men det hanns tyvärr inte med, får bli en annan dag...

Är gräsänka i helgen, då Per åkte på kurs i Göteborg, dock inte yogakurs, den är nästa helg. Nej, det var någon ny guru han hade hade hittat, han har börjat plöja igenom all hans litteratur och det är rätt djupa grejer om ni fråga mig. Per försöker få mig lite insatt vid middagsbordet och det låter typ så här: "inom kvantfysiken... man försöker få ner sjunde dimensionen ned till femte (eller om det var tvärtom)...det handlar om synkronisering av hjärnhalvorna... bla bla bla" Han ringde nu ikväll efter första kursdagen och gick på om solsystemen och om transformerande energier och allt vad det nu hette. Han lät nöjd i alla fall.

Är lite orolig för Mr Muffins, han smet ut igår efter att han hade vaknat här hemma (från narkosen) och har inte kommit in sedan dess. Per såg honom utanför huset på eftermiddaggen, han såg pigg ut sa han, han försökte få in honom men han ville inte (Per är rädd för att lyfta katter). Men nu borde han kommit in, om inte annat för att äta, han har ju inte ätit på två dagar nu ju.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: