måndag 17 mars 2008

Influensa

Det var något otrevligt som flög på mig igår natt, vaknade med huvudvärk, illamående och värk i hela kroppen. Tog mig ner till frukostbordet, men fick inte i mig någonting, så det fick bli soffan och senare sängen hela söndagen. Elias och Vilja blev inte glada på mig, eftersom vi då missade Olofs 1-årskalas, Vilja satt ett tag och frågade varje minut "Är du bra nu? Är du inte sjuk längre? Mår du bättre?" De fick lite tröst senare på dagen, när söta Hanna skickade hit både tårta, kaka och choklad med Malin som bud.
Nu börjar det rätta till sig, har i och för sig legat på soffan fram till nu, men har orkat läsa tidning och fika med Per, som fick ta en pappadag (synd bara att inte Mirinda har förstått det, har försökt säga till henne att "idag är mamma sjuk, då får du klänga lite på pappa istället...").

Men finalen av Mello missade jag inte, då var jag fortfarande fit for fight, och det gick ju vägen, min favorit vann, trots att jag och Elias aldrig kom fram med våra röster. Per blev nog lite besviken att inte Sanna vann, han har haft "a thing for her" ända sedan han fick ögonkontakt med henne på Ekohallen för några år sedan och om detta har han tjatat varje gång han har sett henne på TV.

Något av det bästa i årets Mello måste ändå har varit Luuks och Vnuks dans. Satt i soffan med Per och Lizette och var beredd på värsta skrattorgien (bara längdskillnaden såg ju rätt komisk ut), men skrattet kom snabbt av sig när väl dansen kom igång. Det var ju vackert...sensuellt. Efteråt satt vi tysta och Lizette var den första som yttrade sig "Åh, jag ville se mer!" och vi kunde inte annat än att hålla med henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte kul, krya på dej... :)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: