tisdag 4 mars 2008

Kalas igen

Igår hade vi ett litet eftersläntrarkalas då min syster Jennie med familj kom och grattade Mirinda. Hon jobbade i lördags så hon kunde tyvärr inte komma då. Det blev en myskväll bara vi istället. Jag bjöd på crepes (räkfyllning och taco/keso/lök-fyllning. Jag älskar crepes, som tur är blev det några över så de ska jag och Mirinda avnjuta till lunch alldeles strax. Barnen fick pannkakor med drottningsylt så var de nöjda och tog sig t o m tid för att äta, vilket de inte bukar annars när det är kalas, då hägrar leken. Till efterrätt blev det marängswiss - aldrig fel.
Jennie hade hintat att hon skulle köpa kläder till födelsedagsbarnet, så jag blev lite förvånad när de kom med värsta största paketet. Det innehöll Little People i form av dinosaurier med tillhörande grotta. Mirinda blev jätteglad, hon leker redan en hel del med Viljas avlagda Little People, bondgården, huset och tivolit, så detta var populärt. Hon lärde sig snabb var hon skulle trycka för att få ljudeffekter.
Hon fick ett litet paket också, en supergullig rosa gris på hjul. Hård men ändå mjuk i lilla handen. Den var också en bra present då Mirinda tycker om saker som rullar, kryper ofta omkring med en bil i handen som hon drar längs golvet och så försöker hon låta lite som en bil samtidigt.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: