söndag 9 mars 2008

Bloggtips

Mitt datorberoende blir ju inte mindre precis. Har nu läst några bloggar i smyg i ett par veckor, men nu bara måste jag dela med mig lite.

Först ut har vi Hemliga pappan, något så ovanligt som en man som bloggar om sitt pappaliv och han gör det med mycket värme och en hel del humor. En mysblogg!

Sedan har vi en inte lika mysig kanske men humorn saknas då inte och det är också en pappa som bloggar, men här är inte fadersskapet i fokus, utan han bloggar allmänt om vad han känner för. Han presenterar sig själv som en pessimistisk realist och turbopappa på 31 sura år. Kolla in Bloggfrossa, garanterad skrattvarning på den!

Till sist har jag hittat till allas vår Alex Schulman igen. Han bloggar numera med sin bror på Värmlands Folkblad (av alla ställen!) Det är samma gamla Alex. Fattar inte varför jag gillar honom egentligen, han är ju så elak i många av sina inlägg, bespottar allt och alla. Men hans inlägg är ändå så grymt välskrivna och underhållande att läsa, jag har skrattat högt för mig själv många gånger. Och emellanåt lyser det igenom en liten charmig mjukiskille som älskar sin fru och avgudar sin guddotter och vars högsta dröm just nu är att bli pappa för att inte bli för egofixerad. Han har självinsikt som få. Och Kalle Schulman har samma sorts humor och dynamiken dem emellan ger det hela en extra knorr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I lokadelen, alltså katalogen finns alla pizzeriors menyer, iallafall i den vi har fått hemskickad. :) för första gången sen eniros intåg har man riktig nytta av den :)

Liz sa...

får kolla in dom där! fast jag inte behöver mer beroende ;-)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: