lördag 8 mars 2008

Dagen som gick

Som sagt, det är min gräsänkehelg och dagen har varit full av aktiviteter och har dessutom känts ovanligt lång då Mirinda vaknade redan kl 7, jag som brukar få sovmorgon på helgen, lite tungt kändes det allt att behöva upp så tidigt. Men det lättades snabbt upp av det underbara vårvädret och jag bjöd in oss på frukost hos Lizette som själv har varit gräsänka i två veckor då mannen i huset semestrat i Thailand, den gottegrisen.





Vi gick en liten runda i Mörrum, ner till ån och matade de närgångna ankorna, alltid lika populärt. På vägen hem tog vi en sväng inom kondiset och köpte hem en varsin godsak till eftermiddagsfikat. Träffade på en arbetskompis och blev t o m bjuden på party nästa helg, visserligen ett klädparty menmen, man får vara glad för det lilla.
Småttingarna somnade till sist i sina vagnar och Mirinda sabbade därför mina planer att vara därifrån när den förlorade mannen gjorde entré, nu hann jag möta honom i dörren med sin golfbag i högsta hugg. Äckligt brun såklart.
Det var bara snabbt hem en liten runda innan det var dags för party, rengöringsparty denna gång. Jo, man vet väl hur man ska roa sig på bästa sätt, det hör ni väl?
Sedan var det bara till att slänga sig i soffan för Andra Chansen. Men vad drygt det var i dag, tycker verkligen inte om det här duellsystemet, det blev ju antiklimax på antiklimax och tjatigt med för den delen.

1 kommentar:

Liz sa...

ingen fara gumman! så stressad hade du inte behövt bli!! Vi är inte såå petiga! :-) hur var de på partyt förresten, blev du fattig? :-D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: