tisdag 25 mars 2008

Glädjebesked

I förra veckan fick jag ett glädjande telefonsamtal. Jag kunde inte prata färdigt fort nog så att jag efter samtalet kunde knyta näven i luften och brista ut i ett jublande YES!!!
Det var min chef som ringde och berättade att de började bli färdiga med tjänstefördelningen inom barnomsorgen nu och hade hittat ett hål där de kunde stoppa in mig till hösten. Och det hålet råkade vara mitt "gamla" jobb, med mina "gamla" kollegor och t o m vissa av mina "gamla" barn, vilken lycka!
Så nu kommer jag att kunna njuta extra mycket av min sista tid som mammaledig och samtidigt är jag så tacksam att jag inte har oroat mig angående detta hela föräldraledigheten, för som jag (fått efter pappa) alltid brukar säga "det ordnar sig", och se vad rätt jag fick!

2 kommentarer:

Malo sa...

Grattis, så himla bra det löste sig!!!
(är det dags för triss snart?)

Anonym sa...

Grattis! så kul verkligen!!o du har så rätt så...tänk nu om du gått o tänkt på / oroat dig för detta under hela tiden,vad surt DET hade kännts da!!..helt rätt inställning tycker jag!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: