tisdag 11 mars 2008

Apropå det...

Jag och Lizette var på bytaredagen i Bellevue i kväll, kom lite hastigt på, men jag är jätteglad att jag inte missade det, älskar ju bytaredagar och loppisar! Hade bara varit hemma med Mirinda hela dagen, så det kändes extra skönt att komma iväg en stund. Trodde att det skulle gå bra med Mirinda bara inte jag var hemma. Yeah right. Hade varit hemifrån i ungefär 50 minuter när telefonen ringde "Elias mobil". Det var Elias som undrade om jag var på väg hem, för "Mirinda bara skriker och skriker". Och nog hörde jag henne i bakgrunden. Jag fattade att Per inte visste att Elias ringde, annars skulle han inte ringt från mobilen och hade det varit riktig kris så hade Per ringt själv. "Har pappa sagt att du ska ringa?" kunde jag inte låta bli att fråga ändå. "Nej, det var Vilja"
Lite sött ändå, oroliga storasyskonen står inte ut med att lillasyster är så ledsen. När jag parkerade bilen blev jag mött av de stora i ytterdörren och Mirinda tittade ut genom fönstret med stora ögon och lipansikte. Helt tyst blev hon när hon fick komma till mig. Ville inte ens ha bröstet, var bara helt nöjd med att vara nära, nära och mosa in sitt tårdränkta, snoriga ansikte mot min axel...

4 kommentarer:

Liz sa...

Ååååhhhh!! Kickan da!! :-)

Malo sa...

Mirinda rules! Hon har lindat hela familjen kring sitt söta lilla lillfinger! Sött

Anonym sa...

jisses så sött!!

Anna sa...

Hon kommer nog att komma undan en hel del med det, känns det som, att hon är liten och söt...

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: