måndag 7 januari 2008

Söndagsbesök



Igår fick vi besök från Sölvesborg, min syster Jennie och mina syskonbarn, Kiana och Dante. Mirinda och Dante är båda födda 2007, Mirinda är 2 1/2 månad äldre, och nu har de kommit igång och kan leka med varandra små som de är. De är för söta!

Bjöd på Pollykaka, den är smarrig värre, och väldigt enkel, precis så som jag föredrar mina bakverk!



Pollykaka
3 ägg
2 dl socker
200 gr mörk blockchoklad
100 gr margarin
½ dl vetemjöl
1 påse Polly

Vispa ägg och socker poröst.
Smält blockchokladen och margarinet tillsammans.
Blanda allt i en bytta tillsätt mjölet och Pollypåsen (innehållet :-D).
Grädda i en bröad form i 175 grader, ca 25-30 min beroende hur kladdig man vill ha sin kakan.
Servera gärna ljummen med vaniljglass eller lätt uppvispad grädde.

4 kommentarer:

Liz sa...

ahh där är den.... Kickans min, I love! :-D åhh så tusans söt ju! ja båda två, i sina likadana dunnisar! hi hi..

Anna sa...

Minen ja, hon kör med den hela tiden, nu när jag ammar henne t ex(hon är skittrött) hon stannar upp emellanåt och gör den grimasen tillsammans med ett litet pylande :-D Sicken liten teaterapa!
Ja synd att inte Wilmer var med i sin punkdunnis, hade varit skitcoolt!

Anonym sa...

Så sööööttttt!

Anonym sa...

JAAA! nu gick det!...ville inte skriva för mycket om ifall det nu inte skulle funka ;-)
Vad fint det blev o den där kakan var ju MUUUMS!!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: