måndag 21 januari 2008

Besök hos farmor

Var med barnen hos farmor en runda i går, alltid lika roligt, farmor kommer ofta med så roliga kommentarer, hon är helskön. Jag frågade henne om hon blev glad för korten hon fick i julklapp, skolfoton på Elias och Vilja och en photoshoppad bild på henne och Mirinda (se nedan). Hon bara stirrade på mig och sen kom en fnysning:
"Jo tack, har satt in dem i ett album, men jag ska klippa bort mig, jag såg ju inte riktigt klok ut!"


83 år gammal och fortfarande fåfängd...

Lite skvaller hade hon med, min kusin Annie som har flyttat till Paris, fick en förfrågan av en "fransk herre" (citat farmor) om att jobba som modell, men var tydligen inte tillräckligt smal, så som plåster på såren bjöd han med henne till Monaco och Franska Rivieran, "all inclusive", det ryktas om en 30 000-kronors middag bl a. Vilket äventyr, mon dieu! Och herrens avsikter var ädla, han var tydligen stadgad och allt.

1 kommentar:

Anna sa...

Bilden är photoshoppad av Mammajessi, en av mina vänner från familjeliv.se, glömde ju skriva det!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: