måndag 7 januari 2008

Jullovet är över

Jaha, då var latemansdagarna över för den här gången. Tre veckors jullov har svischat förbi och när jag tänker tillbaka har vi bara latat oss, hela familjen.
Vi har knappt lämnat byn för tusan. Sovit till 10-11 varje dag…
Bakat lite; julgodis, kanelbullar och kladdkaka. Skulle ha bakat Pollykaka och Leilas (ö)kända Rocky Road, men vissa ingredienser (Dumlekolor och Polly) hamnade på omvägar hrmm. Köpte nytt i dag, får se om påsarna kan hållas oöppnade till det är dags att baka.
Julafton firade vi hos Pers bror som bor bara några meter längre bort.
Juldagen var vi bortbjudna på lutfisk hos Peters svärföräldrar.
Annandag jul firade vi jul med mina systrar med familjer då vi bjöd på vegetarisk lasagne och kolapaj.
Nyår firade vi också med Peters familj.
Hälsat på systern i Sölvesborg. Hon (läs sambon) bjöd på jättegod pasta med ädelostsås. Vilja fick jag inte med mig hem, ville ju sova över hos kusinen. När hon kom hem dagen efter, kunde kusinerna faktiskt åka lite pulka i backen utanför, för det hade lagt sig några mm vit snö på marken. Det räckte till ett par åk i alla fall. Man får vara glad för det lilla.
Handlat på Coop ett par gånger, annars kan man inte beskylla mig för att ha shoppat loss under ledigheten. Det har inte heller blivit för mycket TV-tittande, uselt utbud har det varit de här dagarna tycker jag,
Mycket tid vid datorn har det blivit, kan ju erkännas. Vi är tre stycken som slåss om den här hemma, pojkarna (finns två i detta hushåll) vill spela World Of Warcraft och jag vill ju kolla till alla mina vänner på familjeliv.se, facebook.com och div bloggar och nu min egen då. Häromdagen kom Vilja också och propsade på att få spela sitt cd-romspel Mitt djursjukhus. Tror nog vi behöver en dator till snart…
Men som sagt tillbaka till verkligheten, vilket för mig innebär tidiga morgnar och evigt skjutsande på de stora barnen varje vardagsmorgon och -eftermiddag och Mirinda får såklart hänga på! Men det ger rutiner, och tider att passar, då kan man inte bara lata sig hela dagarna, så nu ska jag i stället hinna med alla besök hos vänner och släktingar, badhus, skridskohallar, optiker, bilmekaniker och frisören, ja nu ska det bli ordning på torpet!


Nyaste familjemedlemmen Mr Muffins passar in hos familjen latmask, det syns tydligt!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: