torsdag 31 januari 2008

Besök hos en ettagluttare



Jag var med Vilja hos tandläkaren i morse och sedan höll jag och Mirinda henne sällskap resten av skoldagen. Viljas klass består av tre elever (hon går på särskola) och i dag hade hon oturen att de övriga två var sjuka. Men med en mamma och lillasyster på besök blev det verkligen allt ljus på Vilja och hon var på sitt soligaste humör hela dagen. Flitig, koncentrerad och skötsam, en mamma kan inte vara stoltare. Mycket beröm fick hon av fröken också, som berättade att Vilja har kommit en bra bit med läsinlärningen och att hon har stor uthållighet i skolarbetet.
I dag hann hon med både hemkunskap och träslöjd. I hemkunskapen gjorde hon kolakakor (till min stora förtjusning) och i slöjden påbörjade hon arbetet med sin käpphäst (som naturligtvis målades rosa med bestämda penseldrag - "Får jag ha glitter på den också?")
Efter skoldagen åkte vi till Sölvesborg och hälsade på efterlängtade kusinen Kiana. De hann med ett par timmars lek innan det var dags att bege sig hemåt innan den förvarnade stormen nått sin kulmen. Nu viner det ordentligt runt husknuten och regnet piskar på rutorna, hu säger jag bara, hoppas det har bedarrat till i morgon bitti när det dags att ge sig ut på vägarna igen.

2 kommentarer:

Liz sa...

åhh så flitig och koncentrerad hon ser ut Vilja :-) (fin scrap förresten) rosa käpphäst?!? tror en liten donna härhemma kommer stinka avundsjuka sen! :-D

Anna sa...

Precis som med den rosa prinsess-kasperdockan då? :-D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: