söndag 27 januari 2008

Förkylt

Jag och lillflickan har båda drabbats av förkylning. Ja, hon har ju feber med då, fast jag är mycket sämre än henne ändå, jag är ett vrak jämfört med henne. Det hade inte varit så farligt om jag bara hade hittat min nässpray som jag vet ska finnas här någonstans. Jag är värsta nässprays-junkien när jag är sjuk så det är en allvarlig förlust vi pratar om här. Jag har inte varit go att tas med denna helg utan det. Jag är konstigt nog bara förkyld i ena näsborren, den är helt igentäppt. Jag är en sån som inte kan snyta mig, det kommer inte ut ett jota och så känns det som om öronen ska sprängas. Om jag bara kunde begripa vart den tagit vägen…nässprayet alltså... Jag kan riktigt se framför mig hur jag hittar den och sprutar in i näsan med skakiga händer och sen bara känner hur det täppta släpper efter bara en liten stund och jag blir människa igen… Jag har försökt engagera resten av familjen i sökandet men de verkar inte fatta hur allvarlig situationen är. Jag blir galen på riktigt snart!

2 kommentarer:

Liz sa...

alltså Anna, du vet att det finns nässpray här i Mörrum på preem att köpa, o det fanns säkert på Konsum i svängsta oxå när det va öppet! ;-)KRYA PÅ ER!! *kramar om* (dock härifrån=riskfritt)

Anna sa...

Jo jag vet, men emellanåt har det inte varit så farligt, men sen slog det till ordentligt och retade mig mest för att jag visste ju att det skulle finnas här någonstans :-)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: