onsdag 30 januari 2008

Inkräktare

När jag och Mirinda satt i soffan i går kväll och tittade på "50 first dates" (väldigt bra film by the way) på TV 3, hörde jag först ett ljud från hallen och sen plötsligt så stod han bara där i dörröppningen, liten, mörk med svarta ögon och stirrig blick och jag flög upp från soffan. Lika fort som han hade dykt upp försvann han ner i källartrappan och jag rusade efter med Mirinda i famnen, men jag hann bara se en skymt av honom när han gled ut genom källardörren, smidig som en vessla.
Jag stod och vaktade en stund men han kom inte tillbaka. Inte alls trevligt med en främling i huset, vad ville han egentligen? Jag erinrade mig om att jag natten innan också hade hört något ljud och därför stigit upp för att kolla, men hittade då inget. Kanske var han här då med, han kanske t o m hade varit inne och kikat på oss i sovrummet och på barnen. Kanske tog han sig en matbit i köket och lade sig i vår soffa för att värma sig innan han försvann ut i natten igen. Ja, man kan bli mörkrädd för mindre. Jag vet inte om man kan ringa till någon och berätta eller vad man ska göra. Problemet är ju bara att jag inte vet vems katt det är...

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: