fredag 4 januari 2008

Nyårslöfte

Nyår har passerat med några dagar och många har säkert avgett nyårslöften, men jag tillhör dock inte den kategorin.
Min mellansyster som jag annars har nästan daglig kontakt med har varit misstänksamt anonym nu i några dagar och idag kröp det fram. Hon kom på eftermiddagen och jag hade förberett besöket redan på Coop ett par timmar tidigare. Både kanelgifflar och syltkakor åkte ner i shoppingkassen, och finska pinnar tycker hon ju om… Nåväl, stora kakfatet åkte fram med kaffemuggarna på köksbordet och vi satt och mumsade och pratade om ditten och datten.
Och som vanligt kom vi osökt in på godsaker som efterrätter och snacks.
– Stackars Tedde igår kväll var så sugen på marängswiss, men ingen annan ville ha först, så till slut fick jag säga att jag skulle smaka liiite om han gjorde, sa min syster och jag tittade dumt på henne
– Vadå, ville inte ha, fikar du inte längre, det var ju Medium och då har ni ju alltid mys?
– Nej inte nu längre, mitt nya liv du vet…
– Så du har inte tagit någon kaka här nu? Hon skakade frenetiskt på huvudet.
– Jo, men en giffel tog du väl? Jag stirrade misstroget på henne
– Nej.
Jag tittade ner i den nu rätt tomma korgen och insåg att om inte hon hade ätit en endaste liten kaka hade ju jag vräkt i mig desto mer, började känna mig lite smått illamående.
Så jag antar att det var hennes nyårslöfte, vi får väl se hur det går… Vi är fikomaner båda två, det här med fika har ju varit en stor del av vår samvaro under vår gemensamma mammaledighet. Hon måste ha sett hur besviken jag blev så hon hasplade snabbt ur sig:
– Men jag är inte den som är den, en ruta Schweizernöt till kaffet någon gång ibland kan ju inte skada…
Här får du för den, dregla inte ner laptopen nu syrran!



Här ser ni mig och lillflickan vid tolvslaget, är lite hysteriskt rädd för nyårsraketer så vi tittade på fyrverkerierna i säkerhet, inomhus genom fönstret i stället, mycket bättre tycker jag!

2 kommentarer:

Liz sa...

HAHAHAHA! kära syster du är för rolig du.... inte blev jag väl frestad ALLS!! :-)
ja det nya livet, du får gärna hänga på om du känner för det!? ehh, eller?.. eller kanske inte! hi hi kunde nästan se din min framför mig.... like NEVER! ingen ska ta min fika ifrån mig... visst känns de väl lite som att förlora en kär vän, just därför jag slutar kanske?? men du finns väl kvar gumman?! jag ser gärna på när du fikar! *skrattar* de blir ju lite som när man slutar röka, att man gärna följer med ut o andas lite.
du får skylla dej själv lite, de va din bild som ställde till de litegrann, kunde se mig själv i den oxå om inte förr så senare... åhh nej tack!! helst inte!
men idag är de ju lördag, vaknade upp med ett litet smil på läpparna...ahhh....!

Anna sa...

Men för mig är det lördag hela veckan, så jag vaknar ju upp med ett leende på läpparna varje dag! hihi

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: