torsdag 31 januari 2008

Ny soffa?

Jag har länge velat ha en ny hörnsoffa. Vår nuvarande röda har jag aldrig varit riktigt nöjd med, den var inte så barnvänlig om man säger så. Drog till sig damm från dag ett och svår att hålla ren. Tyget har dessutom blivit solblekt på vissa ställen. Men jag är väldigt nöjd med modellen, hörnsoffa passar perfekt in i vårt vardagsrum och det får plats många när man ska mysa framför tv:n. För ett tag sedan brakade soffan ihop och Per fick spika ihop den provisoriskt, det höll ju inte så länge, och nu är den sönder igen, så nu verkar det faktiskt som om jag fått med mig maken på tåget mot en ny soffa. Jag har hittat två fina på IKEA. Jag har bara sett dem på nätet ännu så länge, men jag är helt inne på en grå denna gång. Så det blir nog en tripp till det stora varuhuset för en närmare titt inom det snaraste!

Här har vi nyheten Karlstad i färg "Ullevi grå" Fast Per tycker att den ser blå ut och Elias tycker den ser svart ut. Jag tycker att den ser ut att ha den perfekta grå nyansen.


Sedan har vi den här Kramfors i nyans "Myrby mörkgrå". Den är också fin!

1 kommentar:

Anna sa...

Bilderna försvann visst, så jag raderade och la in ett nytt inlägg (datumet är dock fortfarande fel :-[, fattar inte varför det blir sådär).
Kommentarerna som hörde till inlägget försvann ju då jag taderade det men jag har de sparade på mailen, så här kommer de igen:

Jen: Åhh jag vill med!! Älskar den första soffan,såg så fin ut,tror den passa bra in hos er...(mig med,men en annan får la drömma..)

Anna: Ja, eller hur!? Ska bara övertyga Per med :-)

Lisa: Vad härligt med ny soffa, vi impulsköpte en ny i våras, den fick inte ens plats.. korkat... vill med ha en ny... :)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: