onsdag 6 februari 2008

KF och besök hos moster Kicki

Nu är vi mitt i veckan och jag har klarat av mitt första fullmäktigemöte för året, denna gång utan att samtidigt sitta och amma, hyscha, hålla koll på pennor och leksaker som kastas helt ogenerat i salen. Det är så sällan jag är fri från den där 10-kilosklumpen som verkar har vuxit fast på axeln, (eller snarare i bröstvårtan) så t o m ett fullmäktigemöte känns numera som en ytterst underhållande och spirituell upplevelse (trots att pressen ville likna just det här mötet vid en ljummen pilsner, och inte ens det kan jag ta som negativt, en ljummen öl skulle inte sitta helt fel när man nu varit utan berusningsmedel i typ 2 år).

I går var jag och Lizette med kidsen hos moster Kicki som i november flyttat från mörkaste skogen in till stora staden. Från lilla torpet till en etagelägenhet som man med lätthet kan gå vilse i. 15-åriga kusinen Sara som såklart bor hemma fortfarande har nu fått sig en egen våning i våningen med två rum, pentry, dusch och t o m bastu. Därutöver har hon t o m ett eget sovrum till sin folkilskna iller!
Det var trevligt värre och Kicki hade varit förutseende och gjort en jättegod sallad med bröd, så vi slapp ungarnas blodtrycksfall när man hämtar sådär direkt efter skola och dagis. Till kaffet bjöds det självklart på semlor, fettisdagen till ära.

3 kommentarer:

Malo sa...

Det kanske börjar bli dags för en breusning strax =)
Hade varit kul om ni som varit utan alkohol i snart två år kunde pallra er hit och hålla mig sällskap med det starka!

Anna sa...

Du! Det hade varit KUL, ser fram emot det. Till sommaren borde vi kunna få till något i alla fall. :-)

Anna sa...

Hahaha... skrev jag blodtrycksfall, menar såklart blodsockerfall, jag är ju för rolig... :-D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: