måndag 18 februari 2008

Mycket fika blir det...

Det kommer nog att bli en hel del fikande det här lovet. Började redan i går när vi blev bortbjudna till Pers bror Peter mitt på dagen. Vi blir ganska många när vi träffas båda familjerna och det stooora kakfatet åker fram.



Jag minns en dag i somras när vi satt på Peters och Anettes uteplats, kom inte i håg riktigt vad det var som diskuterades men Per inflikade i alla fall med ett "...med så stor familj som ni är..." Anette tittade förvånat på honom: "Men ni är ju precis lika många!?" Jag kommer aldrig glömma Pers min då. Det var nog först då han förstod att vi räknas som en storfamilj nu. När vi kom hem sa han "Men de känns ju som många fler..."

I dag var vi en runda hos Lizette. Tina och Tedde påbörjade sitt storbak till Tinas skolprojekt "Småstjärnorna" som hon ska hålla i på onsdag med ett gäng fritidsbarn i Sölvesborg. Chokladbollar och bananmuffins ska det bjudas på. Vi fick vara testpanel i dag, man ställer väl upp? Riktigt gott blev det med, fast jag inte är så förjust i just banansmak så gick muffinsen ner med lätthet och chokladbollar är ju aldrig fel. Kommer garanterat gå hem hos kidsen på onsdag!

1 kommentar:

Liz sa...

:-D hmmm du va inte här nu när den stoooora satsen bananmuffins bakades....just det! inte lika lyckat... kom du ihåg när tina o jag gjorde syltgrottor?? de jag tog kort på, dessa va i närheten av de...så kan du nog lista ut resten... så de blir ett nytt bak i morgon dock chokladmuffins då, tror jag! ;-) men Tina låter hälsa att de sistnämda finns i din brevlåda i morgon bitti... hi hi hi de slinker nog me ner!! :-D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: