söndag 24 februari 2008

Slutsportat?

Så var sportlovet till ända och det blev inte mycket sportat för egen del... Tvärtom som ni kanske har sett av inläggen i veckan. Den enda som idkat någon form av sportaktivitet är väl Elias som deltog i en innebandyturnering i fredags. Han älskar att spela innebandy, det är det enda han gör på rasterna i skolan (fast utomhus då) så jag trodde att han skulle komma hem nöjd och glad, men icke. Sur och vresig var han. "Det var inget kul" muttrade han.
"Varför inte,gick det inte bra?"
"Jo..."
"Gjorde du inga mål?"
"Jodå, minst tio stycken, jag var typ bäst fast jag var minst"
"Varför var det inte kul då?"
"Det var inte det bara"
Ibland är det bra svårt att förstå de små liven...

Sista dagen på lovet gick helt i veckans anda och avslutades med tårtkalas i Ronneby där vi firade Robin (min kusin) som fyller 11 år i morgon.



Hörde på radion att våren officiellt är här nu. Trots att det fortfarande är sportlov. Då känns det helt plötsligt inte så konstigt längre att det är påsk om bara en månad. Jag har haft svårt att förlika mig med kycklingar och påskägg som skymtar i affären redan nu nämligen.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: