måndag 11 februari 2008

Restaurangbesök

Familjen Persson/Ingemansson måste ha blivit synnerligen nöjda med Pers tapetsering av Malinas nya rum, eftersom de ansåg det nödvändigt att även bjuda ut oss på en bit mat. Inte oss emot, det var ju inte i går precis (som vi åt ute alltså)! Och barnvakter fixade de också till de stora barnen, (tack så mycket Tina & Tedde!) så det var bara småkusinerna som fick hänga på. Det blev restaurang Salvatores Trattoria i Sölvesborg till min stora glädje, jag har velat dit länge nu och jag blev inte besviken. Jag tog fisk- och skaldjursgrytan, den var jättegod. Fick en munsbit av Pers vegetariska lasagne, den var inte fy skam den heller. Och Kim delade generöst med sig av sin förrätt, heta musslor, och skeptikern (jag) förvandlades snabbt till en riktig finsmakare.



Mirinda och Wilmer var jätteduktiga, Mirinda lät sig väl smaka av det mesta på min tallrik och Wilmer höll humöret uppe trots sin envisa förkylning. Mirinda roade sig med att leka titt-ut med bordservetten när leksakerna envisades med att "hamna" på golvet hela tiden. Tror förresten att hon råkade glömma kvar sin plastråtta under bordet, kanske inte så populärt för de gästerna som kom efter oss hahaha.





Kvällen avslutades sedan hemma hos Lizette och Kim, där det bjöds på en himmelsk marängswiss innan det var Melodifestival-time. Tack för en supertrevlig kväll!

2 kommentarer:

Liz sa...

Tack själva för super-trevligt sällskap alltid lika skoj! O ja visst va de gott!
NÄ!! glömde hon råttan?!? HA HA HA HA!!!

Liz sa...

förresten, snygga scrap, tror jag snor den ena i alla fall!! ;-) eller? det kanske inte går här på bloggen?! KRAM!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: