fredag 25 april 2008

Prickigt värre

Igår upptäckte jag att Mirinda också hade prickar, fast inte alls som Viljas, dessa var inte så många till antalet och mer vätskefyllde, kände bestämt igen dem sedan tidigare och jodå, distriktssköterskan var inom och bekräftade mina misstankar, "Nog har hon vattkoppor". Det är inte illa att ha två barnsjukdomar som härjar i familjen samtidigt. Ja, det är lika bra att köra racet nu medan man ändå är hemma, då blir de glada på jobbet och jag slipper en massa vab-dagar, tänk vad pengar jag sparar! Positivt tänkande kallas det, för er som inte lider av detta syndrom.


Inte som en prickig korv precis, men hon har en del prickar på axlarna, en i nacken, en på benet och en i huvudbotten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lika bra att riva av allt samtidigt :9

Malo sa...

En riktig sjukstuga! Blir det kalas imorrn ändå?

Anna sa...

Lisa: Ja, lika bra det, man ska veta att man lever! :-D

Malin: Jo det blir kalas i sjukstugan :-D Du har väl haft vattkoppor?

Malo sa...

Ja har för mig att jag har haft dessa koppor! Vi ses om en stund!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: