lördag 26 april 2008

Digital systemkamera - VILL HA!

I förra veckan hämtade jag ut några kort som jag hade framkallat, bilder från en rulle som hade legat och skräpat i köket ett tag. Jag hade inte en aning om vad det var för kort, nu blir det ju mest digitalkameran som man använder, vår fina systemkamera ligger oftast i garderoben och samlar damm. I början var jag noga med att ta kort med båda kamerorna, men nu har det inte blivit av på sistone. Man blir bortskämd med att kunna titta på bilderna direkt och det är ju en förutsättning för att kunna blogga t ex. Men bilderna från systemkameran är ju så mycket bättre, så nu vill jag ha en digital systemkamera, det vore drömmen! Jag har kollat runt lite, en CANON EOS 400D verkar vara bra att börja med, ca 5000 kronor är det minsta man får betala för den.
Hoppas du läser detta nu Per, det är en inte så liten hint till dig ;-) Det är ju ett tag till min födelsedag, så du hinner spara älskling!

Det blev rena julafton att titta på bilderna, jättefina bilder från i höstas var det!
T ex från Malin och Henrics bröllop:


Och denna fina bilden på mig och Mirinda, det är nog den bästa jag har på oss båda tillsammans. Har i och för sig inte så många, jag står för det mesta bakom kameran.


Och så var det denna bilden på Elias, när han fyllde 9 år. Tänk var brun han fortfarande var med tanke på att det var i september (och med tanke på den sommaren som var).


Och från lille Wilmers dop:

3 kommentarer:

Annelie Johnsson sa...

Bilden på dig & Miranda tror jag att jag känner igen, tror nog att det var jag som slet ifrån dig kameran ett tag om jag inte minns fel... För visst är det så att man själv aldrig hamnar på några av familjebilderna, man är ju alltid den som springer runt och knäpper bilder jämt..
Kram Annelie

Anna sa...

Nämen, var det? Jag minns inte själv, så du har säkert rätt där, då är jag dig evigt tacksam, för visst blev den fin? Kram

Malo sa...

Tack för idag!! God mat och tårta, hoppas att Vilja är nöjd.
Fina kort.... glömde ju korten hos dig, typiskt!
Har bytt adress till bloggen, bara så du vet!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: