tisdag 1 april 2008

Maginfluensa...igen

Jo det är sant, nu har den härjat i familjen igen *suck*. Vi som nästan aldrig är sjuka, mer än enstaka förkylningar har nu blivit drabbade två gånger på två veckor. Det började igår morse när jag skulle skjutsa till skolan, det klagades på både det ena och det andra, men jag tänkte att det är nog bara för att det är första dagen efter lovet och tidsomställningen och allt. Men halv tio ringde rektorn och meddelade att Elias hade spytt ett par gånger. Det var bara att lämna kyrkkaffet (var på öppna-gruppen i Mörrum) och hämta sjuklingen. För säkerhets skull hämtade jag upp Vilja på vägen, hon hade ju också klagat på illamående på morgonen, Elias däremot hade "bara" haft magont.
Hemma på soffan kände jag att jag blev sämre i takt med att Elias blev piggare, låg och slumrade och det körde i magen. Elias fick det roliga uppdraget att ringa hem pappa från jobbet: "Pappa, du får komma hem nu, vi ligger sjuka på soffan. Köp hem glass också."
Det bröt aldrig ut på Vilja, hon hade bara ont i magen emellanåt och jag slapp också gå på toa, men sov hela dagen och huvudvärken skojade man inte bort (tydligen inte med hjälp av Ipren heller). Orkade inte gå upp och lägga mig, fick stå ut med Disneychannel på hög volym i bakgrunden och en allför pigg 1-åring som kom med jämna mellanrum, ibland för att "tutta" och ibland bara för att försöka muntra upp mamma genom att dänga en maraccas i ansiktet henne.

Ja,ja nu är denna pärsen över i alla fall, idag är vi alla pigga och glada. De stora har precis släpat ut cyklarna och rastat dem för första gången i år, det känns verkligen som vår idag! Vilja kom in med en bukett vitsippor och berättade att hon minsann hade sett en fjäril också, för "de tycker ju om att ta sig en flygtur när det är så här fint väder mamma!"

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: