söndag 20 april 2008

Apropå det här med att rensa ut...

Våra vänner Anna och Mats är duktiga på att rensa, det verkar ha blivit en gemensam hobby för dem. Varenda gång man är där har det rensats och feng shuiats hej vilt. Och varje gång åker jag hem med halva bilen full. Nu sist var det lite leksaker och smycken till Vilja som Julia hade vuxit ifrån och två par gympadojjor till Elias som Jocke inte tyckte om och därför knappt använt. Jag älskar ju sånt, att handla second hand och gå på loppisar och dylikt, så jag blir alltid lika glad. Nu sist blev jag extra glad, för Vilja fick en jättefin docksäng med sig hem, lite vit färg på den och ett fint bäddset till, så kommer den ju bli hur söt som helst!



Förutom två barn, har Anna och Mats också två uppsättningar av både katt och hund, det gör det extra roligt att hälsa på, Vilja är helt sjuk på hundarna! När vi var där i förra veckan hade Mats och Julia byggt upp en liten agilitybana i trädgården, så Vilja och Smulan hoppade över hinder och hade hur roligt som helst, tror nog att Smulan somnade ovaggad den kvällen i alla fall.


Vilja och Smulan

Mirinda hyste dubbla känslor för de små hundarna, hon tyckte också att de var roliga att busa med, men när de försökte nalla av hennes kex blev hon inte alltför glad.



Hon har istället en annan favorit i i familjen Johansson, rätt otippat för att vara hon.


Mats har god hand om barn

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: