tisdag 8 april 2008

Lååång kväll

Igår var det årets andra kommunfullmäktige och jag var på plats under hela låååånga mötet som drog ut på tiden till närmare halv elva. Jag chockade mig själv genom att göra debut i talarstolen. Och vet ni vad, jag dog inte! Svimmade inte ens. *skratt* Lite nervöst vad det allt, men jag tog på mig min mest myndiga min och tittade BUS-nämndens ordförande stint i ögonen när jag anklagade honom för att ha manipulerat statistikunderlaget till hans fördel. Modigt. Inte alls likt mig. Sedan tyckte jag också att man skulle haft ett annat perspektiv när man valde nedläggning av skola, att man borde sett det i ett landsbygdsperspektiv eller varför inte i ett barnperspektiv?
Jag hoppas att jag gjorde mig förstodd, mina partikamrater var nöjda med mitt tilltag i alla fall och den lilla föräldraskaran från Tostarp såg också gillande ut. Men vad hjälpte det, beslutet om nedläggning stod fast efter voteringen 25-25. Lika jämnt vad det i Busnämnden när beslutet togs, en röst som avgjorde. Lite sorgligt anser jag.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: