söndag 13 april 2008

Födelsedagsfirande

Idag var det ombytta roller, då jag fick masa mig upp innan Per och väcka Vilja med ett viskande "Pappa fyller år idag". Elias slapp jag att väcka, han var redan uppe, tittade på morgon-TV.


Elias bär den traditionella födelsedagsbrickan med ljus, paket, kex och läsk (bra start på dagen?).

Elias och Vilja hade med gemensamma krafter åstadkommit ett litet konstverk dagen till ära, gissa om jag blev glad? De är ju som hund och katt för det mesta, så det var så roligt att de hade gjort en gemensam teckning. Och förutseende har de varit, den var färdig redan för ett par dagar sedan.


Hmm, tur att det var Per som blev avbildad med tre magar, och inte jag. (Jag är ju den som håller tårtan i ena handen och Mirinda i andra)


Hela sängen full med morgonrufsiga älsklingar

Vilja hann även med ett barnkalas idag, kompisen Klara firade sin 6-årsdag.


Vilja var mäkta imponerad av Klaras snövitstårta

Man kan knappast säga att det var kalas hemma idag, men jag bakade ett par kakor och på eftermiddagen ringde Peter och sa att de hade tårta över från igår om vi ville ha, så de kom över på lite fika och så var Lizette med familj också här en stund.


De båda "födelsedagsbarnen"


Efter en stunds utelek kom Vilja och Malina in med sång och överlämnade denna härliga vårbukett till Per

1 kommentar:

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Snigeln börjar äntligen ta form, har lagt en bild på bloggen så du kan se hur den ser ut än så länge. Ska måla bräda & hjul, sen ska det vara klart.
Kram Annelie

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: