söndag 20 april 2008

Homestyling

Det har tydligen varit underbart väder idag, men det är inget som jag har märkt så mycket av. Jag har nämligen haft fullt upp hemma med påbörjad homestyling och dessutom har Elias och Vilja legat sjuka i soffan hela dagen, feber och magont.
Homestyling? Jo, om det nu blir aktuellt att sälja huset är det nog rätt bra om mäklaren (och såklart eventuella hus-spekulanter) kan ta sig fram överallt. Vår akilleshäl är källaren och våra tre kattvindar. Vi började med att rensa lite i källaren, eller lite, Per fyllde ett helt släp med skräp. Under tiden var jag på Dunnisparty och det värsta är att när jag kom hem och gick ner i källaren, kunde jag knappt säga vad det var som saknades. Visst såg jag att det hade blivit lite mer plats, men ändå kunde jag inte riktigt säga vad det var för saker som hade rykt med. Per lät väldigt svävande när jag frågade: "har plockat lite här och där" sa han bara, han var nog rädd att jag skulle öppna släpet och börja plocka in saker i huset igen. Jag är en riktig hamster, har alltid varit. Men jag måste erkänna att det ändå är befriande att rensa.
Jo, det fixas både här och där i hemmet nu, det är ju typiskt att huset ska bli tipp-topp nu bara för att man eventuellt ska sälja. Min syster var mitt uppe i en budgivning i förra veckan (det blev inget köp, inte denna gången åtminstone) och de hade bokat in mäklaren för en värdering av deras nuvarande hus. Det var såklart extra städat och fint den dagen och jag märkte direkt att något var annorlunda när jag kom in i hallen. Just det, nyckelskåpet som varit trasig en längre tid och hängt på trekvart, var nu som nytt igen och hängde så prydligt på sin plats. "Va? Jag trodde inte att det gick att laga?" sa jag lite undrande och systern svarade "Trodde inte jag heller, men tydligen gick det hur bra som helst helt plötsligt" med en menande blick på sambon. Så det verkar vara lite typiskt det där, hemmablindheten försvinner plötsligt och man ser huset med helt andra ögon. Vi fyndade ett badkar på Blocket idag också, fronten har varit sönder på vårt länge nu, och badrummet ser mer presentabelt ut nu. Elias undrade om vi skulle ha med oss det nya badkaret om vi flyttar och han fattade verkligen ingenting när vi svarade nekande "Varför köpte vi nytt nu då?!" Nej, inte helt logiskt kanske.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: