onsdag 2 april 2008

Första Året i bilder del 1

Jaha, då var hon helt plötsligt 13 månader nu, Lill-Kickan och nu är hon sin ålder i månader igen. Det var kul att kunna säga "1 år" på frågan hur gammal hon är.
Jag älskar 1-åringar! Jag vill alltid ha en 1-åring i huset, det är så upplyftande måste jag säga, för hela familjen. Det är omöjligt att sura när det finns en 1-åring allestädes närvarande. Hon är full av upptåg hela tiden, som vi övriga blir djupt engagerade i, vare sig vi vill det eller inte. Häromdagen hittade jag henne hängandes över toastolen (locket uppfällt). "Jaha, nu börjas det" tänkte jag, men när jag kom närmare såg jag att hon inte alls var i med händerna och blaskade, utan att hon stod och spottade ner i toan, med tillhörande ljudeffekter på det. "Vad gör du, spottar du i toan?!" utbrast jag varpå en stolt Elias kom rusande: "Det är jag som har lärt henne det!"

Tänkte att jag skulle ha en liten bildkavalkad här på bloggen, Mirindas första år i bilder, en bild per månad. Fast först måste vi väl börja från början, en bild på "lilla magen". Alla bilder går att förstora genom att klicka på dem.


OK, den är kanske inte så liten, men här är jag gravid i vecka 40, tre dagar före beräknad förlossning, så det är kanske inte så konstigt att jag ser sprickfärdig ut. Mirinda behagade vänta ytterligare 7 dagar på att komma ut.

Sedan har vi ännu en shoppad bild på en nybakad liten Mirinda:


Mirinda såg dagens ljus 1 mars 2007

I april månad, på pappas födelsedag.



Maj:


Hon var inte helt nöjd första tiden, mycket gnäll och hade svårt att komma till ro, på kvällarna särskilt. Mem hon älskade att bli hystad på det här viset.

Juni:


Nu har hon fått en ny lekkompis, kusinen Dante som är 2 1/2 månad yngre. Ett underbart kort när de "leker" under babygymet.

Juli:


Vi följde med Per ner till Polen på yogakurs, bilade ner med ett annat par. Vädret var tyvärr som hemma, d v s piss, synd på en annars mysig semester. Resväskan passade perfekt som resesäng, eller vad tycker ni?

Augusti:


Vissa solglimtar var det nog ändå, knäppte ju av detta härliga sommarkort på Mirinda när hon gungar för första gången, på lekplatsen i Olofström (jo det är värt att köra ända dit).

1 kommentar:

Malo sa...

Vilka härliga kort!
Resväskan ser ju störtskön ut =)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: