torsdag 24 april 2008

Garderobsröj

Idag har jag påbörjat utrensningen i min egen lilla kattvind, Per började redan igår med att slänga travar med tidningar åt mig, jag var inte det minsta tacksam. Alla mina Hus & Hem och mina fint organiserade Illustrerad Vetenskap från 1990-1997, mina gamla Amelia-tidningar och Vänta Barn och mammas Tara-tidningar, alla bara vräktes ner i svarta sopsäckar, han var helt skoningslös.
Jag som är tidningsjunkie lär ju förse mig med nya, det blir snabbt en hel del och han fick faktiskt inte ta mina Family Living, Mama eller Hälsa som ligger under soffbordet och han nöjde sig till slut, åtminstone för tillfället.
Han blev rätt nöjd med mig också idag, två säckar kläder och två säckar skräp fick jag ihop, det var verkligen bra jobbat för att vara mig. Vissa kläder måste hängt där ett bra tag nu, de var från tiden då jag fortfarande strök mina kläder, så det måste ju ha varit en tio år sedan minst.
När jag väl kom in i kastandet så förvånade jag till och med mig själv genom att kasta både mina konfirmationsminnen (hade en särskild fin samlarmapp till dem) och mitt specialarbete om Voodoo från gymnasiet. Och min balklänning från studenten 1993, konstigt att inte Tina frågat efter den nu när hon tar studenten i år. Nej, det har förstås hänt en hel del på den fronten, nu är det nog ingen som kan tänka sig att komma i en blå långklänning med lite vidd i kjolen, med puffärmar och en stoooor rosett i svanken. Fast då, 1993 var jag förstås hur fin som helst, med matchande handväska och håret uppsatt, fint lockat av mamma hemma i badrummet. Sååå synd *host* att scannern är sönder, annars hade ni kanske fått se en bild på spektaklet.
Min norsk-svenske ordbok fick också stryka med så nu lär jag aldrig veta vad fleskefall och trynestift betyder. *slår upp* Jaha, banta och läppstift, men då så, då klarar jag mig kanske utan den då...

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: