torsdag 1 maj 2008

Rosa flickdrömmar

Ett av villkoren för att vi skulle flytta till bostadsrätten var att den skulle totalrenoveras för att vi ska sätta vår egen prägel på den och känna oss riktigt hemma i stan, så nu har vi börjat kolla runt lite på vad vi kan tänka oss när det gäller kök, kakel, klinkers, golv, tapeter och allt vad det nu är vi kan tänkas behöva. Rena terapiarbetet för mig som älskar allt som har med inredning att göra. Det jobbiga är bara mannen som måste lägga sig i allt, oftast har han en mer praktisk syn på saker och ting än vad jag har, som är mer av en estet. Men så är han ju hantverkare också. Men jag var så glad igår när jag berättade för Lizette att: "Kan du fatta! Jag tror minsann att jag har fått Per att gå med på rosa kakel i köket!" Gissa om hon var avundsjuk där ett tag. Men när jag frågade Per igen, ville han inte alls kännas vid detta. "Men du sa ju att det var fint?!" "Ja Anna, du sa så här: Åh vad fint det var med det kaklet till! och jag svarade typ: Ja, det var fint... Inte ett ord om att vi skulle ha det." *suck* Det är väl en sådan där mars-venus grej, man tolkar saker och ting olika beroende på vilken planet man kommer från...
Men fint var det, hittade bilden i Ikeas köksbroschyr, och tillsammans med just det köket som vi är intresserade av, är inte det ett tecken om något?



Sedan fick jag höra att min syster har fått en fin present av sin sambo, en sladdlös dammsugare från Electrolux. Och gissa vilken färg han valde?


Just det - rosa!
Hmmm, undrar vem som kommer få mest sex den närmaste tiden Oscar eller Per?

1 kommentar:

Anonym sa...

ha,ha,ha! jag är helt kär!!...i min rosa dammsugare :-D ,o visst ligger han bra till min älskade sambo ;-)...skärpning Per,kaklet var ju såååååå fint...hade jag vatt som dig syrran hade jag ställt ett litet ultimatum...kaklet-jag lagar maten verses inte kaklet-du lagar maten :-D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: