söndag 25 maj 2008

Mors dag

Idag vaknade jag (helt ärligt, jag hade inte hört ett knyst, ändå var klockan halv nio) av skönsång och guldbricka med blommor, godis och Pepsi och så hade Vilja paket och teckning till väna modern.
I paketet fanns en egenhändigt maskinsydd kudde, som hon hade gjort i slöjden, så fin!


Framsidan av kudden. När jag frågade vad Julia (hennes klasskamrat) hade valt för tyg och hon svarade grönt med grodor och ormar, insåg jag vilken god smak min dotter måste ha :-D


...och baksidan, ritad av Vilja själv, svårt att se kanske, men hon har fått med mig och Mirinda, hon själv i huset, vår katt och man kan även skåda bl a en fjäril, en ängel, en sol och några stjärnor. Och så hjärtan såklart.


Och här är teckningen, denna gången fick hela familjen vara med. "Grattis min älskade mamma"... hon är för söt!

Annars har mesta dagen spenderats på vår framtida adress, Solvägen, jag gick med flickorna till en jättefin lekplats (den såg ut att vara alldeles nybyggd) som ligger på lagom avstånd, och Vilja kan gå dit själv sen, perfekt! Vi hann träffa inte mindre än fyra flickor i Viljas lekålder 5-9 år, under den stunden vi var där, de var lite blyga, men verkade rätt nyfikna på Vilja, så hon kommer nog att hitta många kompisar i området.
Senare på eftermiddagen slöt Elias upp (han har varit hos en klasskompis hela helgen) när vi gick till Fiskehamnscaféet och åt mors dag-middag, det blev en smaskig trerätters ute i eftermiddagssolen,hur gott som helst!







En sak som är väldigt positivt med att flytta, för min egen del, är att komma så nära havet, jag är verkligen mer en havsmänniska än en skogsmänniska, så det känns helt underbart att bara när som helst kunna gå ner till havet på några minuter!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: