söndag 25 maj 2008

Schlagerkvällen

Idag har inte Mirinda frågat efter bröstet en enda gång! Det går faktiskt över förväntan. Fast som sagt, på kvällen, precis när hon ska somna och är jättetrött men inte kan komma till ro, då är det som värst, hon hade en skrikperiod mitt under mello igår kväll. Per och Vilja hade redan gått och lagt sig, så vi var själva i soffan, och hon överröstade alla bidrag med lätthet, så jag missade några, men så plötsligt tystnade hon och jag trodde att hon hade somnat i famnen, men när jag tittade ner på henne, låg hon helt allvarlig och klappade händerna. Det var piratlåten som föll lilla damen i smaken, den har vi diggat till många gånger i bilen på väg till skolan, så hon kände nog igen den. Efter den var det Sveriges bidrag och då övergick klappandet till lite soft huvudnickningar (a la Daniel Breitholz) i takt till musiken och sedan somnade hon lugnt till Danmarks bidrag, som kom efter. Så då satt jag ensam vaken i soffan och såg hur Sveriges (som alltid) höga förväntningar sakta men säkert krossades. Vad har de för smak i övriga Europa egentligen? Fast det var många bra låtar, jag hade ett tiotal favoriter, fast vinnarlåten var trots det inte någon av dem.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: