onsdag 11 juni 2008

SOMMARLOV!!!

Första dagen på sommarlovet och jag är lika uppspelt som barnen, en hel sommar med ledighet och utan tider att passa, så gött!
I går var det skolavslutning med andra ord, och det var lite pusslande för att få ihop det. Först lämnade jag Elias och mitt bidrag till tårtbuffén på Waldorfskolan för att sedan köra och möta upp Per och Vilja på Prästslättsskolan. Hennes avslutning började en timme innan Elias, så jag hann se det mesta av den.


Vilja med sin fröken Annelie i paraden på väg till fotbollsplanen, där avslutningen hölls med massor av musik och sommarsång

Sedan var det till att fara vidare till Elias skolavlsutning som också hölls utomhus, på skolgården.


Alla klasserna samlade under ledning av Paul. De bjöd på musik i alla de former.


Paul fick med eleverna på ett improviserat nummer, med bl a trummor och gitarrr, typiskt Waldorf! (Eller typiskt Paul rättare sagt). Elias slår på stora trumman.


Elias tar emot sina läsårsbrev och sin sommarpresent av sin fröken Agneta

Sedan var det dags för den traditionella tårtbuffén. Här är bildbeviset på de som tjuvstartade hihi.



Elias hade beställt en fjärilstårta a la Oscar, så det blev mitt bidrag, jag är ingen höjdare på just tårtor, men man ställer väl upp för den goda saken skull.



Jag tycker att det ska vara lite speciellt med skolavslutningsdagar, så barnen fick bestämma hur dagen skulle se ut. Det blev en tripp till leksaksaffären, där vi stannade precis så länge de ville, och de dessutom fick välja ut varsin sommarpresent för en hundralapp vardera. Besöket till Kulbrunnens lekplats byttes ut mot biblioteket p g a stormen som ven ute och därefter blev det MC Donald's. Där hade de fått nya brickor, de hade gjort om uteserveringen, inne fanns det nu två TV uppsatta på väggen och till varje Happy Meal får man numera en äppel- eller morotspåse. Säkert old news alltihop, men för oss var allt nytt, så det var nog ett tag sedan vi besökte ett "Macke D."


Mirinda lät sig väl smaka av både stripes och fisk, högsta betyget fick föga förvånande milkshaken dock. Jag kan bara hålla med.

Sedan avslutades dagen med fotboll framför TV:n med svensk seger över Grekland så denna dag kunde inte har varit bättre!

1 kommentar:

Malo sa...

Härligt med skolavslutning, vilka minnen. Skulle vara skönt att ha sommarlov på två månader.... det var ju ett tag sen.
Åh den tårtbuffen, smaskigt smaskigt smaskigt.

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: