onsdag 4 juni 2008

Halleluja!

För första gången har Mirinda sovit hela natten! Och inte bara det, utan i sin egen säng och i sitt eget rum!
Jag lade henne i sängen efter att ha gått och vaggat henne till sömns (det är så nattningen går till nu när hon inte somnar till bröstet), klockan var väl halv elva ungefär. Sedan vaknade hon halv åtta i morse, gick ur sängen själv till Vilja som precis hade stigit upp.
Inte för att jag själv fick en hel natts sömn, vaknade säkert en gång i timmen, kollade klockan och undrade när hon skulle vakna egentligen, men om hon fortsätter så här så kan jag lätt vänja mig av vid det, att få en hel natts sammanhängande sömn ligger högt upp på önskelistan. Ett par nätter tidigare har hon bara ätit två gånger, annars brukar det vara 3-5 gånger, så det blir ju en del avbrott i sömnen om man säger så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! vad härligt, hoppas det kommer fler sånna nätter då, så du med kan njuta :)

Anna sa...

Ja, det kan man hoppas på. De senaste nätterna har hon sovit 3-4 timmar i sin egen säng, sedan har hon vaknat och fått komma in till oss. Sen har hon bara ätit två gånger istället för 4-5 (i natt var det bara en gång) så det går åt rätt håll tycker jag. Kram!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: