söndag 8 juni 2008

Lekstugan



För några helger sedan var det storstädning i lekstugan. Det var bara till att ta ut allt för att damma, feja, diska och knäskrubba golvet.



Men efter en svettig timme blev det riktigt fint i stugan och nästan så att man själv blev sugen på att flytta in :-)


Välkommen in!


Vilja fick stugan i 6-årspresent, vi gjorde ett litet byte med Anna och Mats, vi fick stugan mot att Per tapetserade om i Julias rum. Det är Anna som har målat rosa invändigt och dekorerat med en handmålad ros-schablon, så sött och flickigt!


Äggkoppssamlingen ovanför fönstret


Lite konst på väggarna


En spegel är alltid uppskattad i ett flickhem


Bordet är dukat för en kaffetår


En gammal telefon står på prydnadshyllan som egentligen är vår gamla fönsterbräda som jag sparade vid köksrenoveringen. Den passade perfekt i stugan!


Den nystädade stugan blev snabbt invigd av två leksugna kusiner :-)

Tyvärr kan vi inte ta med oss stugan till Solvägen, men Per har lovat mig, förlåt Vilja, en ny. Trots att vår nya tomt är minimal så vill jag prioritera detta, för flickorna har så roligt i den och kan leka långa stunder där. Mirinda har också redan visat intresse för den, när hon är ute och leker är det ofta hon går fram till dörren och drar i den med bedjande röst. Det är något speciellt med en lekstuga, jag hade ingen när jag var liten, och det är så kul med all "mini-inredning" man kan ägna sig åt.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: