torsdag 31 juli 2008

Hänt i juli del 2

Jaha, då var det dags för lille uppdateringen. Jag har bl a blivit ett år äldre. Jag fyller alltid år i samband festivalen, detta år var det på den stora bakfylledagen, dvs söndagen. Jag hade ingen lust att ställa till kalas mitt i flyttstöket, så jag hängde med på ett hörn när Kim och Malina slog ihop sina kalas, vilket råkade vara på min födelsedag. Naturligtvis var det Malina som stod mest i centrum, det är ju stort att fylla 5 år!


Malinas farmor Mimmi hade gjort den fina tårtan

Dessutom hade jag redan fått en helkväll på torget med Magnus Uggla av Jennie och Lizette i present. Han är kung! Vet inte om det berodde på vår charm eller usla sångröst, men på något vis lyckades vi hamna längst fram och där var det fullt ös, vi hade hur skoj som helst!


Man fick bra bilder på första parkett

Vi har hunnit med en femdagarstur med husvagnen också. Det var Elias som skulle delta med sitt fotbollslag (Asarums P 98) i Bullerby Cup i Vimmerby. Det blev en väldigt lyckad tripp. Hela laget hade hyrt Rostorps Sommargård i Pelarne, 13 km utanför Vimmerby. De som inte hade husvagn sov inne i den fina herrgården som hade vandrarhemsstandard. På dagarna var det samling vid matcherna (P 98 hade två lag, så det var 3-4 matcher/dag att hålla koll på) och på kvällen blev det samling vid grillen. Både barn och vuxna roade sig, att det var sol och över 25 grader varmt gjorde inte saken sämre. Det hela fick en perfekt avslutning när Elias lag vann guld i B-finalen.


Det var ont om skugga, paraply fick duga som solskydd


Samling vid grillen på kvällen


Guldgossarna


Stolt medaljbärare

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: